Lohusaya Notlar-Emzirme

Bu da şurada bir dursun !!

İlk doğumumdan sonra yazmıştım bu yazıyı, tamamlayamadan kalmış. Şu kalın puntolu cümlede çok iddialıymışım ama gerçekten öyle oldu. İkinci oğlan hemen emdi, ya da ben emzirebildim, ya da her ikisi birden :)

Şimdi Kerem 4.5 yaşında. Emmesi hep problem oldu, ama ben de onun kadar inatçıydım ve hastanedeki 2 günün dışında hiç hazır mama vermedim. 15 ay emzirdim. Çalışırken hep sütümü sağdım. Belki bu yüzden çok sağlıklı büyüdü yavrum. Hala yemek konusunda yorucu bir çocuk ama yapacak bir şey yok, aç kalmayacak  ve hasta olmayacak kadar yiyor. Kardeşinin ise maşallahı var , çok şükür hiç yormadı bizi bu konuda. Hala emiyor o da, yaşına geldi neredeyse. O da başka türlü yoracak ama o belli, çok hareketli kendisi sağolsun. 



İnsan hamileyken hep doğuma odaklanıyor. Doğum nasıl olacak, yapabilecek miyim diye bir sürü soru oluyor aklında. Bir yandan da bebeğini ilk kez kucağına alacağı anın nasıl olacağını düşünür. Okuduğu araştırdığı şeyler hep hamilelik süreci ve doğumla ilgili olur.

Bende de aynen bu şekilde oldu işte. Gelin görün ki doğum gerçekleştikten sonra bambaşka bir dünyanın beni beklediğini yaşamadan bilemezdim. O zaman anladım kadın doğum doktorumun bana hamileyken neden emzirme ve çocuk bakımı eğitimine katıl dediğini. Çok önemsememiştim o zaman, emzirmek sonraki adımdı, hele bir doğum olsaydı da bebeğimi kucağıma alsaydım. Ama iyi ki de katılmışım o eğitime. 

Doğum olduktan sonra beni odaya çıkardılar. Kerem'i benden önce hazırlayıp getirmişlerdi odaya. Kucağıma verdiler. Süper bir duygu tabi, tarifsiz. Ama bir yandan da ne yapacağını bilmez bir haldesin. Tamamen hemşirelere bırakmıştım kendimi. Bu aşamada hastanedeki hemşirelerin emzirme konusunda sıkı bir şekilde size destek olması çok güzel bir şey. Ben bu açıdan doğum katındaki hemşirelerden çok memnun kaldım. Yine de oğluma memeyi tutturmak oldukça zor oldu. İlk çocuk olmasının verdiği tecrübesizliğim de var. İkinci çocukta-olursa- doğumdan sonra hemen emzirmeye başlarım diye bir iddiam var şimdi :)

Neyse çok dağıttım konuyu. Hastanede doğumdan sonra kaldığım iki gün boyunca (sezeryandan dolayı 2 gece kalıyorsunuz hastanede) her uykudan kalktığında hemşireler Kerem'in memeyi tutması için uğraştı. Sonrasında memeyi tutup karnını doyuramadığı için de mamayla besledik. O sırada ben de pompa ile sütümü sağdım. İlk kez pompa kullanmak acılı bir süreç gibi gelmişti. Oysa sonrasında sürekli pompa kullandım ve göğüslerden sütü boşalttığı için çok rahatlatıcıydı benim için.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi