Kumaş Mama Sandalyesi

Ne zamandır yazmak istiyorum, ama bir türlü fotoğraf yükleme işini yapmadığım için yazamadım. Hanımlar beyler, işte asrın mucizesi -en azından ben ve benim gibi anneler için- : Kumaş mama sandalyesi !


İlk kez bir arkadaşa gezmeye gittiğimizde görmüştüm. Önce şaşırmış, sonra hayranlığımı gizleyememiştim. Kerem 9 aylıktı sanırım. 6. ay dolduğundan, yani Kerem masaya oturmaya başladığından beri ev dışında onu beslemek hep sorun oluyordu. Genelde yerde yediriyordum misafirlikte. Bir yandan kaçmasın diye uğraşıp, bir yandan kaşığı ağzına tıkmaya çalışıyordum. En önemlisi de gittiğimiz evi batırma tedirginliği yaşıyordum. İşte tüm bu sebeplerden ötürü benim için bir kurtarıcıydı bu kumaş parçası. 

O gün arkadaşta kumaş mama sandalyesinde yedirdim Kerem'i. Gayet keyifli ve rahattı. Kendi karnımı bile doyurdum :)

Arkadaşımın kullandığı sadece ince yazlık bir kumaştan dikilmişti. Eve geldikten sonra, biraz da evde boş durmanın verdiği sıkılmışlıkla, bu kumaş sandalyesinin kolayca dikilebileceği fikri aldı beni. Başladım internette araştırmaya. Dikiş/el işi ile o kadar çok blog var ki şaşarsınız. Ben de şaştım tabii, ama sonra teknolojinin nimetlerinden faydalanmak lazım dedim kendi kendime.

Birkaç yerde buldum nasıl dikilebileceğini. Ama en çok Laçin Tenel'in burada anlattığını beğendim. Gayet güzel duruyordu. İçine elyaf da kullanarak daha rahat ve her mevsim kullanılabilecek hale getirmişti.

Bu fikrimi eşim ve annemle paylaştım. Eşim "hakkaten herşeye o kadar para veriyoruz dikebilirsen dik" dedi ve tabii ki haklıydı. O zamana kadar aldığım bilimum bebek eşyalarını düşündüm. Mesela uyku tulumu. Ne kadar basit bir şey. Malzemeleri de kolay bulunabilir. Artık herşeye o gözle bakmaya başladım yani. Annemin komşusunun makinesi var. Orada dikeriz dediler ve işlem başladı. Ne yazık ki, ben İstanbul'a gidene kadar annem ve komşusu herşeyi halletmişlerdi. Çorbada tuzum da bulunsun isterdim ama biz gelene kadar uyumamış yetiştirmişler. Hatta daha rahat olsun diye iki kat elyaf kullanmışlar. Gittiğimiz zaman ilk sabah kahvaltısında kullandık ve çok memnun kaldık.

Yapılışı ve malzemeleri oldukça basit. Kalıp çıkarma ve dikiş en zaman alan kısımları. İlgilenen olursa ister benim faydalandığım siteden bakıp dikebilir, isterse de makul bir ücret karşılığında istediği renklerde ve şekillerde dikebiliriz. Süsleme bile yaparız :) Belirteyim, piyasada ben bu şekilde olanı görmedim, gördüklerim hep ince kumaştandı. Ayrıca buna benzer uyku tulumu gibi kumaş eşya arıyorsanız itinayla dikeriz  :)

Güncelleme

Aşağıdaki linkten diktiğim kumaş mama sandalyesi ve diğer ürünlerime ulaşabilirsiniz :

www.zet.com/tasarimci/duygusalhayaller

www.etsy.com/shop/emotionalnursery


Yorumlar

Yorum Gönder

Çekinmeyin yazın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi