Hastane Çantası

Arkadaşım bebek bekliyor. Aklıma gelen bilgileri parça pinçik de olsa toparlayıp gönderiyorum. Bazen o bana sorular souyor. Bazı şeyleri unuttuğumu farkediyorum. Zaman çabuk mu geçti nedir?

Geçen gün yanıma geldi ve hastane çantasında neler olması gerektiğini sordu. Kendi listemi buldum, hatıra olarak sakladığım eşyaların arasından. Bu vesileyle belki başkalarının da ihtiyacı olur diyerek kendi hastane çantamın içindekileri sıralayayaım. Dediğim gibi bu benim listem, size göre artıları veya eksileri olabilir. Doğum yapacağınız hastaneye göre değişir.

İşte listedekiler :

ANNE İÇİN
1. Pijama takımı (1 adet) ve sezaryen ihtimaline karşı gecelik (2 tane)
Benim suyum gelerek hastaneye gittiğim için pijama giymek pek kısmet olmadı, hastanede direkt hastane önlüğü giydirdiler. Doğum sonrasında da gecelikler çok işimi gördü. Doğum sonrası kanama oluyor ve sezaryen sonrası tuvalete gitme gecelikle daha rahat.

2. Emzirme sütyeni
Ameliyat sonrası hastane önlüğü ile kaldım genelde. Emzirme denemeleri sırasında rahat oluyordu. Ama çantada bulundurmakta fayda var. Hele normal doğum yaparsanız, emzirme sütyeni ve kendi kıyafetlerinizi giyip hastane modundan hemen çıkabilirsiniz bile.

3. Yüksek bel iç çamaşırı
Normal doğum diye hastaneye gitseniz bile her zaman sezaryen riski olduğundan yüksek bel mutlaka alın çantaya. Dikiş yerini oldukça rahatlatıyor.

4. Çorap-terlik-saç tokası

5. Göğüs kalkanı

6. Hijyenik ped

7.Kişisel temizlik
Kalacağınız süre belli olmadığı için hastane odasında beklerken ve doğum sonrasında da gerekli olabilir diye tüm aklımıza gelenleri aldık.
Saç fırçası, diş fırçası, diş macunu, sabun, havlu, şampuan, lif
Dudak kremini ayrıca yazmak istedim, çünkü doğumdan sonra dudaklarda kuruma oluyor, almakta fayda var.
Eşiniz veya başka erkek bir refakatçi için traş köpüğü, jilet

8. Fotoğraf makinası/Şarj aleti
En aklınızda olan ama vakti geldiğinde en çok unutabileceğiniz maddeler bunlar. Hele ki hastane uzaksa tekrar eve dönmek problem olabilir. Mutlaka önceden ayarlayın derim.

BEBEK İÇİN

1. Tulum (her ihtimale karşı 3 takım)
...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi