Doğum Sonrası Zamanlar

şu sıralar iki yakın arkadaşımın bebek beklediğini öğrenince, o ilk zamanlar geldi aklıma.. Ne telaştı, ne kafa karışıklığı :) İnsanın ilk defa başına gelinde sudan çıkmış balık oluveriyorsun. Okulların ne kadar yükseğini bitirmiş olursan ol.

İşte o ilk zamanlar, herkes farklı şeyler söyler. En fazla da buna sinir olursun zaten. Belki haklılar, belki haksız ama herkes farklı şey söyler ya. Özellikle yakın akrabalar çok tehlikelidir :) Bu durumda;

Kural-1 :  O an gelmeden önce,seni rahatlatacak ve seni biraz da olsa hazırlayacak şeyler okumaya çalış ve herkesin söylediğine kulak asma !

Aşağıda benim nacizane önerdiğim birkaç sayılı kitap seni hem gerçeklere hazırlar, hem de yalnız olmadığını anlamanı sağlar. Çok fazla kaynak iyi değil, çünkü kitapların da hepsi farklı şeyler söyler :)

-Tracy Hogg : Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
(bir de Yeni Annelere Mucize Çözümler varmış, ben onu okumadım.)

- Bebeğinizi Beklerken Sizi Neler Bekler
Arlene Eisenberg, Heidi E. Murkoff, Sandee E. Hathaway
(gelişim dönemleri hakkında kısa, öz bilgiler sağlar)

 Benim, kitaplardan öğrendiğim ve çok işime yarayan bilgiler ise şunlar ;

- kundaklamak iyi birşeydir ve bebeği rahatlatır
- emzirmek iyi birşeydir; sütün yetmiyor mu yoksa aç mı kaldı laflarına kulak tıkamak gerekir. Kilo alımı normal ise (Kerem alt sınırlarda gezdiği halde mama vermedim) ve bebek sağlıklı ise 6 ay boyunca ek gıdaya gerek yoktur. Burada anlattığım gibi iz emzirmeyi 15 ayda birden bırakmıştık.

Emzirmekle ilgili özel bir notum da var : Meme ucu sorunları yaşayan biriyseniz (çoğu insan farkında bile değildir ama sizin gibi çok insan var) emzirmekten hiç vazgeçmeyin. Meme ucuna takılan aparatla emzirmenizi kesinlikle önermiyorum. Merak etmeyin, bebeğiniz emdikçe meme ucu da bir şekilde düzeliyor.

Bir öneri : meme ucu yarası ben yaşamadım ama dönem dönem kabarma oldu. Lansinoh kullandım, çok memnun kaldım. Bir de sizin kendi sütünüz her derde deva.


- emzik ilk dönemler anneyi rahatlatmak adına çok işe yarar, ama mümkünse 1-1.5 yaşlarında bırakılırsa iyi olur. emzik olmasaydı, ilk aylar bebeğe yapışık uyurduk sanırım. ki ne kadar kulağa hoş gelse de inanın istemeyeceğiniz bir şey.

- biberon da iyi bir şeydir, özellikle çalışan annelerin yokluğunda işleri kolaylaştırmak için biberon gerekiyor. Ancak, sadece biberona alıştırmak da iyi değil. Bunun dengesini kurmak biraz zor, özellikle bebeğiniz oğlum gibi birazcık inatçılık yapıyorsa. Ama ben hiç vazgeçmedim, çok direndim. Hayır seni emziricem diye :)

 Kural-2 :  Kitaplar ne derse desin, bebeğinize doyasıya sarılın, koklayın

Uyutma yöntemleri tamamen ayrı bir yazım konusu. Şunu bilin isterim, ilk zamanlar (yaklaşık 1 ay) hiçbir çözüm mümkün olamıyor. Kucağa alışacak korkunuz olmasın. Mümkün olan her durumda sarılın, kokunuzu alsın.

Kitap okumakla iş bitmiyor tabii. İşin bir de hangi malzeme gerekir, elzemdir hangisi tamamen gereksizdir kafa karışıklığı var. bu da bir sonraki yazının konusu :)

ÖNEMLİ NOT : bu bilgiler sadece ve sadece tecrübelerin bir özetidir. Kesinlikle doktor tavsiyesi yerine geçmez!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi