Bir garip sütten kesme hikayesi


Sütten kesme durumu benim için çok uzaktı henüz. Hiç acelem yoktu. Bir yandan emzirmek bazen bunaltıyordu ama bir yandan da hoşuma gidiyordu, güzel bir duyguydu. 2 yaşına kadar emmesi normal diyordum kendime, sınırı böyle çizmiştim kafamda. Gel gör ki 15 gün önce herşey değişti.

Ücretsiz iznim bitip de işe başladığımda oğlum tam yaşındaydı. İzin döneminin son zamanlarında gündüzleri oyun aralarında veya gündüz ve geceleri uykuya geçmeden önce keyif için emmeye devam ediyordu. Gündüzleri çoğunlukla ben teklif ediyordum. Gündüz emmeleri ben işe başladığımda mecburen kesildi. Başlarda, haftasonları da gündüz emmek istedi, uykudan önce gelip gömleğime yapışıyordu. Ben güzelce konuşup geri çevirdim."Susadın mı oğlum, süt bitti haydi gel seninle su içelim" deyip suluğunu verdim eline hep. Daha sonraları her susadığında gömleğimi açmaya çalıştığını farkettim. Bu onun su isteme yöntemine dönüşmüştü. Artık her meme istediğinde su veriyordum. Bu şekilde gündüz emmeler yaklaşık 1 ayda tamamen bitti. 

Gelelim gecelere..Başta söylediğim gibi bu konuda hiç acelem yoktu. Akşam uykusu gelince bizim yatağımızın üstüne uzanıp ninniler, masallar, şarkılar söyledikten sonra tam uykuya geçerken biraz da meme keyfi yapıp öyle uyumaya devam ediyordu. Tam 15 aylık olduğunda yıllık izin kullanmak için İzmir'e babaannesi ve dedesinin yanına gittik. Geceleri düzenimiz değişmemişti. Sadece bazen çok yorgun ve uykusuz olduğu geceler yemeğini iyi yediyse emmeye bile hali kalmadan sızıyordu.

Tatilimizin bitmesine çok az bir zaman kala yakın bir arkadaşımızın düğünü vardı. Uzun zamandır saçlarımı boyatmadığım için bu düğün öncesini bekliyordum. Arada organik boyayla boyattıysam da beyazlarım çok olduğu için organik boya pek bir işe yaramıyordu bende. Kuaföre gittim. Sonra birden ne zamandır aklımı çelen saçlarımın rengini açma fikri bastırdı iyice. Kuaför de yakışır size gibi bir gaz verince haydi yapalım dedim. Ve o gün 5 saatlik -işkence gibi :)- bir operasyon sonucu saçlarımın rengini açtırdım. Pişman değilim :)

Kimyasalın en kralını vücuduma aldığım için artık oğlumu emziremezdim. O gece ve takip eden birkaç gece biraz mızmızlandı ama ben hep aynı taktikle suluğu yapıştırdım eline. Ama yatarken hep yanında uzandım, tam uykuya geçmek üzereyken kendi yatağına koydum. En fazla 1 hafta sonra Kerem artık gece uyumadan önce memeye saldırmıyordu. Arada bir "ıııı" deyip göğsümü tutuyor ama benden bir hareket gelmeyince eli orda sakince yatıyor kuzum.

İşte böyle birden, damdan düşer gibi ve garip bir sütten kesme hikayesi oldu bizimki. Böyle olmasının sanırım en büyük nedenlerinden biri Kerem'in de çok fazla inat etmemesi bu konuda. Her çocuğun yapısı farklı, ona göre hareket etmek gerekiyor diye düşünüyorum. Belki büyüdükçe bırakması daha zor olacaktı ama iki yaşına kadar emmesinde hala bir sakınca görmüyorum. 

Başlarda çok olaylı ve yorucu emzirme serüvenimiz 16.ayda tamamen son buldu. Ne yalan söyleyeyim özlerim gibime geliyor :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar