Kerem 8 Aylık

Şöyle böyle derken 8.ayı doldurdu Kerem. Herşeyi o kadar hızlı gelişiyor ki, tam bir şeyi yaptı derken hop bir diğeri çıkıveriyor. Örneğin yılbaşının hemen ertesinde emekleme başladı. Tam bunun tadını çıkaralım derken, bir hafta içinde ayaklanma çalışmalarına geçti. Emeklemesini izlemeye fırsat kalmadan, o kendini oturur pozisyona çekiyor ve hemen ardından da bir yerlere tutunarak - ki bu genelde bizim ayaklarımız ve dizlerimiz oluyor :)- ayağa kalkmaya uğraşıyor.

Ek kıda işini oturttuk gibi. Sanıyorum işin sırrı asla zorlamamaktan geçiyor. Kesinlikle hiçbir yiyecek veya içecek için zorlama yapmadık. Yemezse yarım veya bir saat sonra verdik aynı yemeği. Genelde bu aşamada yedi. Esasen açken -çok zevk alarak olmasa da- herşeyi yedi. Ama yine de yemezse araya başka tatlar sokup birkaç gün sonra aynı yemeği vermek var planda.

Ek gıdalarla ilgili benim en büyük sorunum, 6.ayda sadece anne sütü alırken Tracy Hogg'un anlattığı 4 saatlik rutine -yaklaşık olarak- uyarken, 6.aydan sonra ek gıdaya geçişle birlikte yemek ve uyku düzenini hemen sağlayamamak oldu. 2 aydır bu rutini bulmaya çalışıyorum. Bizim günlük hayatımıza uygun bir düzen de bulamadım bir yerde. Zaten, 4 saatlik rutini de hemen değil zamanla ve küçük değişikliklerle hemen hemen kendiliğinden oturtmuştuk. İşyerinde de yoğun zamanlar geçiriyordum. O yüzden çok zorlamadım. Biraz oluruna bıraktım. Tabii ki bu nedenle biraz bocaladık.

Ek gıda öğünlerinde neler vereceğimi biliyordum. Sadece zamanlama sorundu. Sabah kalktığında anne sütü emiyordu. "Kahvaltıyı uyumadan önce mi vermeliydim, sonra mı?" gibi sorulara çok kafa yordum. Ama sonunda Kerem'in de yardımıyla şu düzeni oturttuk (sayılır) :

 Zaman Dilimi
Aktivite
Açıklama
Sabah 6-7 arası
Acıkarak uyanıyor. Anne sütü emerek geri yatıyor.
Uyanma saati değişebiliyor. bazen 4-5 gibi de uyanıp emip geri yatıyor.Belimdeki rahatsızlık yüzünden yatarak emziriyorum ve tekrar yatağına götüremiyorum.
Sabah  8.5-9
Uyanma

Şu zamana kadar 7.5'tu kalkma saatlerimiz. Ancak 8. ayda kendiliğinden 9'lara sarktı.

Biraz oyun sonrası kahvaltı
tekrar oyun 
ardından da anne sütü 
Bazen anne sütü kısmını ısrarla reddediyor, kahvaltı doyurucu oluyor.
Saat 11-12 arası
Uykusu geliyor.
45 dak- 2 saat arası değişen sürelerde uyuyor. 2 saati bulduğumuz çok sık olmuyor tabii 

Biraz oyun sonrası öğle yemeği
tekrar oyun 
ardından da anne sütü 

Saat 3-4 arası
Uykusu geliyor yine.
Aynı şekilde 45 dak- 2 saat arası değişen sürelerde uyuyor.

Biraz oyun sonrası akşam yemeği
tekrar oyun 
ardından da anne sütü 

Akşam 7
Banyo
Kış olduğu için iki günde bir yaptırıyoruz.
Uykudan Önce
Anne sütü, biraz kitap, biraz masal, biraz şarkı her türlü şeyi yapıyoruz :)

Akşam 7.5-8.5 arası
Uyku
9’dan sonra uyuduğu da oluyor ama genelleme yapacak kadar değil.
Gece 11
Anne sütü
Bazen bu öğünü atlıyorum. O zaman kesin gece uyanıyor ve emziriyorum.


Tabii düzen dediğim hergün aynı saatlerde hep aynı şeyleri yapıyoruz demek değil. Genelinde günlük işlerin sıralaması hemen hemen bu şekilde diyelim.

Bunları yazıyorum çünkü ben ek gıdaya geçtikten sonra ne yapacağımı şaşırdığımda içimi rahatlatacak hiçbir kaynak bulamamıştım.

Sonuç olarak 8.ayı bu şekilde tamamlayıp 9. aya merhaba diyoruz :)

Yorumlar

  1. duygucum, blog yazmana çok sevindim. size ve kerem'e güzel bir hatıra olacak. nice sağlıklı 8 aylara.. nice yaşlara inşallah.
    nihayet dün ankara'ya döndük ama hakan bu kez de hakkari yollarında. umarım en kısa zamanda geleceğiz çayınızı içmeye :) aynur.

    YanıtlaSil
  2. Aynurcum, arada yazıyorum işte. Bana da değişiklik oluyor. Kuzunla gel sen, Hakan'la sonra gelirsiniz yine :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Çekinmeyin yazın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi