Artık Bir "Gönüllü Kök Hücre Donörü"yüm !

21.02.2012 tarihinde gönüllü kök hücre donörü oldum. Kök hücre donörü ne demektir şu linkten detaylarını görebilirsiniz www.kokhucrebagisla.com

Olaylar şöyle gelişti :

Gamze bir anne. Lösemi hastası. Diğer tüm tedaviler devam ederken aynı zamanda asıl tedavi için kök hücre nakli gerekiyor. Ailesinde ilik uyumu bulunamadı. Bu nedenle akraba dışı gönüllü ilik donörü listelerinden uyumlu donör aranmakta. Zaman önemli. Gönüllü sayısı yurtdışındaki ülkelere kıyasla ülkemizde ne yazıkki çok az. Kısa sürede uygun ilik bulunması için gönüllü sayısının daha da artması gerekiyor.
Gamzeyle ilgili detaylı bilgiler için : www.gamzeakbas.blogspot.com

Peki ben neden gönüllü oldum ?

Çok şükür ailem,sevdiklerim yanımda ve sağlıklıyız. Dermansız derdimiz yok. Ancak günlük sıkıntılar, parasal konular, işyerindeki sinir stresli durumlar. Ama durup düşününce, herşeyin başının sağlık olduğunu bir kez daha anlıyor insan. Hayatımızdaki bunca güzel şey varken, hayat bize iyi davranıyorken, her şey yolundayken; bu hayatta benim de bir iyilik yapmam gerekiyor diye düşündüm. Bir çeşit karma yaptım kendimce. İyilik yap iyilik bul. Ben iyilikleri bulmuştum zaten. Geriye iyilik yapmak kalıyordu. Bazı insanlar adak adar, kan akıtır. Bunun gibi. Hayatın bize getirdiği güzellikler karşısında iyiyken bir şey vermek karşılığında. Sadece Gamze için yapmadım. Gamze sadece yol gösterdi bize. Hayatta bunların da yaşandığını ve çözümün de içimizden birinde olabileceğini anlattı bize. Duyan duydu. Ve bazı insalar içinde hissetti. İyi ki de öyle oldu.

İlik donörü olmak için ne yaptım?

Ankara İbn-i Sina Hastanesi otoparkına parkettim arabayı. Otoparktan yolun karşısındaki İbn-i Sina Hastanesi'ne geçiş bir tünel ile kolayca yapılıyor. İbn-Sina binasında asma katta bulunan iç hastalıkları bölümünde zaten 13 numaralı "Gönüllü Kök Hücre Bağışı" odası var.
Benim gibi gelen insanlar vardı kapı önünde. Ama ortam sakindi. İçerde bir form doldurdum. Bilgilerimi yazdım. Yan taraftaki kan alma odasında iki tüp (4ml'lik) kan aldılar. 13 Numaralı odaya bu tüpleri teslim ettim. Toplamda yarım saat sonra yine otoparktaydım. Bu :)

Peki bundan sonra ne olacak ?

Verdiğim iki tüp kan incelenerek donör listesine dahil edilecek ve tüm dünyadaki merkezlerden ulaşılabilir olacak tıbbi bilgilerim. Dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir hastaya uyum sağlayabilirim. Bu durumda bana haber verip tekrar onay isteyecekler, kabul ediyorsam ilave testler sonrasında doktorların vereceği son karar ile ilik nakli gerçekleşecek. Korkmuyor muyum, korkuyorum. Tıbbi işlemler geriyor insanı. Bir yandan da benim gibi kandan, kan aldırmaktan, ameliyattan, narkozdan fena halde korkan biri bunu yapabildiyse herkes yapabilir diye düşünüyorum. Sadece yerinden kalkıp harekete geçmek gerekiyor, gerisi geliyor arkasından. Umarım -hatta biliyorum- benden başka çok insan daha gönüllü olmak isteyecek.

Çaresizlik zor. Birilerinin çaresi olabiliriz.

Yorumlar

  1. seni tüm kalbimle tebrik ediyorum. çok içten bir yazı paylaşmışsın bizimle. birilerinin çaresi olma ihtimali bile o kadar önemli ki... teşekkürler duygu.
    aynur.

    YanıtlaSil
  2. Gamze'ye tam uyumlu ilik sonunda bulundu :) yanıbaşınızda bu güzel haberi bekleyen daha birçok hasta var. Bebekler var. Lütfen ankara ibn-i sina'da yarım saatinizi ayırıp 1 tüp kan verin ve ilik donörü olun. Hiçbirşey mazeret değil!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Çekinmeyin yazın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi