Çalışan Anne Olmak

Sanıyorum çalışmaya çalışan anne olmak çok daha doğru bir başlık olurdu. Çünkü bir kadın hele de bir anne olarak iş dünyasında hayatta kalabilmek-hem de sapasağlam olabilmek- için mütemadiyen insanüstü bir çaba bir mücadele gerekiyor. Anne kişisinin fiziki açıdan sağlam olması kadar, psikolojik olarak da yıkılmadım ayaktayım diyebilecek kadar çelik gibi sinirlere de sahip olabilmesi zorunlu.

Yakın çevremden 8 aylık hamileyken işten çıkarılan kadın çalışan biliyorum.Diyelim çıkarılmadan doğum yapabildiniz. Doğum iznini kullanamayan var. Diyelim yasal doğum izninizi de kullanabildiniz. Süt iznini kullanamayan var, ücretsiz izin kullanamayan var. Diyelim şanslısınız ve tüm izinlerinizi kullanabildiniz. Aynı veya denk bir pozisyonda işe başlayacağınızın bir garantisi var mı?

Şirketler genellikle-benim gördüğüm kadarıyla-sizden ekstra bir şey rica edebiliyorlar istedikleri kadar. Sıkıysa hayır yapmam deyin. Ancak bunca şeye rağmen siz aslında hakkınız olan birşey istediğinizde, yasada ya da yönetmelikte bu yazmıyor deyip geri çevirebiliyorlar sizi kolayca. Siz de sonra kara kara düşünün "çocuğa kim bakacak, bakıcıyı nerden bulucam ben şimdi, güvenilir mi,aman bu bakıcı olayı da amma pahalıymış" diye...

Herşeyden önce yasalar/yönetmelikler çalışan kadın ve anneden yana değil ne yazık ki. Yönetmelikler boşluklarla dolu. Ve şirketler de doğal olarak bu durumu kendi lehine kullanıyor-istisnai durumlar elbette vardır. Avrupa'da şöyle böyle demiyeceğim. Ama en azından kendi ülkemizin iki ayrı bakanlığı birbiriyle çelişmese,ortak hareket etse bile büyük bir adım sayılır. Şundan bahsediyorum;Sağlık Bakanlığı "en az 6 ay anne sütü" derken,Çalışma Bakanlığı doğum sonrası sadece 8 hafta yasal ücretli izin kullandırıyor. Doğum öncesi dinlenmem ben aslanım kaplanım derseniz-mecburen benim gibi- bu süreyi 5 hafta daha uzatabiliyorsunuz.

İşte tüm bu sebeplerden ötürü EMZİRME REFORMU GEREKLİ. Bunu söylemek ve savunmak sadece çalışan anneler için değil, tüm kadınlar için önemli. Hatta tüm erkekler için de önemli.Emin olun çalışan anneler huzura kavuşursa, etrafındaki herkes huzura kavuşur ve bebekler daha mutlu, aileler daha mutlu ve şirketler daha verimli olur.

imza:hala çalışmaya çalışan bir anne.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi