Ailecek Bakıma Girdik!

Saçlarımın erken beyazlaması anne ve babamın bana miras. İlerki yaşlarda beyaz-ya da gri- saçla dolaşmak yapılabilir gibi gelse de daha çok erken. O yüzden saç boyatmak kaçınılmaz oluyor. Üniversite yıllarımda- zamanlar fazla mı sıkılıyor kabına sığamıyor insan ne- saçlarımı şekilde şekle renkten renge sokuyordum. Kızıl, gölge, balyaj, bilimum saç kesimleri hepsini denedim. Ama belli bir yaştan sonra kendi saç rengim gözüme hoş görünmeye başladı. Uzun bir süreden beri de kendi renginde devam ediyordum boyamaya.

Ta ki hamileliğe kadar. Hamilelikte hiç boyatmadım saçlarımı. Haliyle bir kısmı beyaz, bir kısmı kahverengi, hatta bir kısmı akmış kahverengi olarak dolaştım dokuz ay boyunca. Doğumdan sonra da hemen kuaföre gidemiyorsunuz maalesef. Post-partum dedikleri doğum sonrası depresyon, ameliyat ağrıları derken rengarenk saçlarım bir süre daha çile çekti. Kırkımızı geçirdikten ve biraz toparlandıktan sonra kendimi attım kuaföre. Boyama işleri de öyle kısa sürmüyor. Üfleye sıkıla çıktım kuaförden emzirmeye yetişeceğim diye. Ama bu kuaför işleri çok acaip şeyler. Kuaförden çıktıktan sonra bir moral, bir yaşama sevinci geliyor insana ki anlatamam :)

Çok sık kuaföre giden biri değilimdir. Aksatırım bu işleri. Doğumdan sonraki kuaför ziyaretimden sonra bir kez evde kendim denedim boyamayı-ki tam bir faciaydı evde organik boyayla uğraşmak, hiç tavsiye etmiyorum. Ondan sonra da işte bu haftasonu ancak gidebildim tekrar. 

İyi ki de gitmişim. Bir süredir evde izindeyim ve genellikle Kerem'le akşama kadar başbaşayız. Ankara'da hava uzun süredir hiç görülmediği kadar soğuk ve karlı olunca dışarı da çıkamadık. İyice bunalmıştım. Tam bu sırada eşim devreye girdi. Belimdeki rahatsızlık üstüne bir de bu bunalım hali eklenince hemen gittik onun kayıtlı olduğu spor salonuna, ben de kaydoldum. Evet yeni haber : spora başlıyorum ! Ayrıca zayıflamam da gerekiyor belimdeki ağrıların hafiflemesi için. Artık iyiden iyiye yormaya başladı çünkü. Sabah akşam bel ağrısı. Karı koca birbirimize gaz verip duruyoruz, bakalım ne olacak.

Spor salonunun yanında üyelere indirimli bir kuaför salonu da var. Sorduk fiyatları makul geldi. Haftasonu ailecek gittik. Benim ne zamandır beyazlara bürünen saçım hem kendi rengine kavuştu, hem de biraz şekle girdi. Hala emzirdiğim için tabi organik boya kullandık. Hazır gitmişken Kerem'in de artık kulaklarına giren saçlarını da kestirelim dedik. Gözlerine gelen kısmını ben makasla evde halletmiştim. Keşke halletmeden getirseymişiz berbere çocuğu o ayrı :)

Kerem ilk kez berber koltuğuna oturdu. Uzunca bir süre saçını kesen abinin ne yaptığını anlamaya çalıştı. 


Sağolsun abi hiç acele etmeden rahat davrandı. Kerem de sorun olmadığını düşünüp sakin durdu. 


Bu arada babasıyla ben de biraz şebek olduk fazla hareket etmemesi için. 


Kıpraşmaya başlayınca babasının kucağında devam etti seremoniye. 


Ama sonlara doğru iyice sıkıldı. O kadar süre aynı şekilde oturması beklenemezdi tabii :)
Eğlenceliydi oğlumla kuaför+berber sefası. Sonuç da güzel oldu. Biz beğendik.




Yorumlar

Yorum Gönder

Çekinmeyin yazın :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir garip sütten kesme hikayesi